Emancipare ?

Foarte puține femei din Republica Moldova vor deschide DEX-ul pentru a căuta explicația cuvîntului “emancipare”, sau poate greșesc? Dacă nu o fac, nu văd decît 2 motive: 1. știu deja ce presupune acest cuvînt și 2. nici nu au idee la ce bun ar face asta. Mi-ar place să mă gîndesc, totuși, că motivul N. 1 prevalează, am tot dreptul să vreau așa, veți citi mai departe de ce.

Dacă stau să mă gîndesc, în ultimul an am auzit acest cuvînt rostit și în adresa mea, uneori în fraze afirmative, alteori în forme de întrebări. Ei bine, emanciparea are și ea nivele diferite: internațional, continental, național … de aceea fiecare dintre noi, mai mult sau mai puțin, are șansa și tot dreptul de a “sări” în una din aceste categorii.

Am încercat să fac o statistică pe “anotimpuri-luni” cînd se nasc femeile emancipate în Moldova. Ei bine, pot să vă spun că topul este după cum urmează:

  1. Fecioară
  2. Săgetător
  3. Taur
  4. Pești = Berbec = Rac

Am realizat această statistică în baza unor articole/reviste despre topul femeilor de succes de la noi din țară. O fi adevărat sau nu, oricum mă bucur să știu că sunt Pești.

Acuma am să vă aduc o noutate, pentru ca să vă mîndriți și mai mult că sunteți născute în Moldova. O noutate care, trebuie să recunosc, m-a uimit și pe mine într-un mod plăcut.

Deci, e bine să știți că Forumul Economic Mondial a evaluat nivelul de emancipare al femeilor in 135 tari ale lumii. Au făcut asta pentru a realiza un top al acelor locuri, unde ele au un nivel maxim de afirmare socială. Moldova se regăsește în aceasta lista în primele 50 de țări fiind pe locul 39!

Primul lucru pe care l-am făcut, am căutat fugitiv pe ce loc se află Romania – locul 68…

Al doilea lucru pe care l-am făcut, am căutat rapid Human Development Index (HDI) – 2011 Rankings realizat de UNDP și, dezamăgire cu mirare ne aflăm pe locul 111 la capitolul dezvoltare, cu mult după Romania. (http://hdr.undp.org/en/statistics/?gclid=CPzozP3yibICFUkYzQodNi4A5g)

Dar, dacă e să analizăm lucrurile din prisma pozitivă, trăind într-un stat, care se află între Mongolia și Philippines în statistica UNDP, dar fiind în același timp în topul țărilor după densitatea femeilor emancipate, oare asta nu dovedește că la noi în Moldova se  nasc unele din cele mai superbe femei?! Femei care întrunesc în ele calități absolut antonime și au învățat demult deja să alerge între birou și casă și să le facă pe toate bine la superlativ.

E greu, dar e și frumos să știi să fii Femeie…

(va continua)

This entry was posted in Poezie and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Emancipare ?

  1. malinkasstudio says:

    Eu tot ma bucur ca sint Berbec 🙂

Leave a Reply

