Contract de prietenie.

Acel moment în viața fiecăruia cînd realizezi cine contează în viața ta, cine niciodată nu a contat și cine va conta mereu …

E greșit să definești prietenul și prietenia cuiva, e stupid să generalizezi așa lucruri la cît de individuale sunt cazurile de prietenie.

Priveam odată o emisiune realizată de Indiana Zlotea, Oameni și destine, și invitatul, chiar el mi-a trimis linkul, spunea ceva de genul  că avuse norocul ca la anumite momente din viață să fi întîlnit oamenii mari care să fie importanți și absolut necesari pt el anume atunci și care să îi fi schimbat destinul văzînd în el mai mult decît văd alții.

Nu voi nega că nu există prietenie adevărată, ea există, doar că extrem de rar. În rest, toate prieteniile noastre au o durată fixă, ca un contract. După ce ți-ai exercitat responsabilitățile contractuale în ora de vîrf, mai ții relația cu partenerii dar nu e același interes reciproc.

… au fost oameni care au avut o implicare foarte intensivă și au dispărut subit. Poate pentru că au fost suficient de inteligenți ca să înțeleagă cît timp am avut nevoie de ei, mi-au oferit tot ce era mai bun fără ca să ceară nimic în schimb într-o relație de prietenie banală pe care alții n-ar putea să o înțeleagă, și, au dispărut …

Îmi face plăcere să mă gîndesc la acești prieteni, să îi văd la televizor sau în alte circumstanțe ale vieții virtuale și massmedia, să-i privesc de la distanță, oameni cu suflet mare, care au știut să mă facă să rîd, să mă învețe cum să negociez funcția, cum să înțeleg gesturile unui bărbat și cum să diferențiez interesul prietenelor.

Mai sunt totuși oameni care nu cer nimic în schimb atunci cînd îți fac un bine, cu siguranță vor mai fi.

Cert este că, mă prind deseori la ideea că aș mai încheia un contract de prietenie cu ei.

Mă gîndesc, oare ei ar mai încheia un contract de prietenie cu mine ?…

This entry was posted in Oameni ca noi and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

